MEC electric carsharing: La nova aposta de NN per la sostenibilitat

2020-06-13

Actualment, la majoria dels paisatges urbans incorporen als seus carrers de forma gairebé indissociable multitud de cotxes, motos, autobusos, furgonetes i un sense fi de vehicles motoritzats que, malgrat la seva funcionalitat, suposen un alt cost mediambiental per a la ciutat difícil de compensar. Recuperar l'espai urbà del qual s'han apropiat els vehicles motoritzats no és tasca fàcil, però podem fer-la factible apostant per una mobilitat sostenible.

Conscients d'això, des de fa anys a NN Pàrquings ofereixen serveis i solucions ecològiques que van des d'opcions de carsharing a estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics, sistemes de neteja en sec que no requereixen consum d'aigua o zones exclusives per a bicicletes. Tots ells, pensats per a millorar la qualitat ambiental a Barcelona i l'entorn urbà.

Núñez i Navarro_Electric Carsharing

Al 2019, amb la voluntat d'afavorir la implantació de la mobilitat elèctrica a Barcelona, Núñez i Navarro va establir una xarxa d'estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics en els seus aparcaments de rotació. Una iniciativa que ara avança novament amb la incorporació del primer servei de carsharing 100% elèctric de Barcelona que permetrà oferir una nova opció sostenible als usuaris.

Actualment, 4 dels NN Pàrquings més cèntrics de la ciutat, incorporen 5 vehicles elèctrics a la disposició dels ciutadans i les empreses que desitgin realitzar un lloguer de cotxe per hores. El servei és gestionat per l'empresa MEC electric carsharing, pionera en la implantació a Barcelona del carsharing flexible de cotxes elèctrics sostenibles.

Parlem amb Francesc Costa, Director Manager de MEC electric carsharing: “A MEC treballem per a generalitzar l'ús de vehicles elèctrics, promocionant la mobilitat sostenible i generant una millora per a la societat. La sostenibilitat en els trajectes és fonamental per a reduir les emissions de CO₂ i NOx en l'atmosfera. És per això que els nostres vehicles són 100% elèctrics, amb la finalitat de fer els desplaçaments ecològics i responsables amb el medi ambient, aquest és el nostre valor diferencial”.

L'empresa MEC electric carsharing troba el seu origen a Vilafranca del Penedès amb la Carretera del Vi, una proposta enoturística amb un alt valor històric i cultural, que permet als amants del vi descobrir l'antic traçat que unia les vinyes del Penedès amb les platges del Garraf. Aquesta Wine Road, pensada per a fer amb vehicle a motor, és la primera ruta que pot fer-se amb mobilitat elèctrica gràcies a la flota de cotxes que MEC electric carsharing posa a la disposició dels usuaris. Tal com afirma Costa: “Al centre de Vilafranca del Penedès tenim 2 bases amb 6 cotxes a la disposició de particulars, empreses i institucions. Així mateix, comptem amb una base amb 2 cotxes a Sant Sadurní. L'objectiu és que qualsevol visitant tingui l'oportunitat de fer aquest recorregut amb un vehicle elèctric que pot recollir a l'inici de la ruta”.

MEC electric carsharing està igualment especialitzada en el carsharing corporatiu, amb la gestió de flotes digitalitzades d'empreses i institucions, amb cotxes elèctrics connectats i compartits. I compta amb un total 20 cotxes en aquest segment. 

Es tracta d'un model de negoci que ara exporten a Barcelona de la mà de Núñez i Navarro: “La idea és oferir als ciutadans de Barcelona una opció de carsharing 100% ecològic i sostenible que ara mateix no existeix a la ciutat”.

Núñez i Navarro_Electric Carsharing

Els NN Pàrquings en els quals els usuaris poden trobar els vehicles de MEC electric carsharing són, inicialment, NN Pàrquing Còrsega, 344, que comptarà amb 2 places per a vehicles de MEC electric carsharing; NN Pàrquing València, 243 (1 cotxe); NN Pàrquing La Rotonda BCN (1 cotxe) i NN Pàrquing Urgell, 234 (1 cotxe).

Tots ells situats en punts estratègics del centre de Barcelona, a prop de les principals àrees de negoci, comercials i turístiques de la ciutat: “Hem triat els pàrquings de Núñez i Navarro per les seves excel·lents ubicacions dins de l'àrea de Barcelona i pel target dels seus clients, tant el professional i empresarial, com el particular, tots dos molt alineats amb el perfil d'usuari que esperem rebre. A més, tots els pàrquings són 24h. per a fer l'experiència més senzilla, i incorporen servei de vigilància per una major seguretat. Els nostres cotxes, a més de no contaminar res, són tots nous, còmodes i confortables. Busquem que es mantinguin en perfectes condicions per als nostres clients, de manera que l'entorn en el qual es trobaran, per a nosaltres és essencial”, explica el director manager de MEC electric carsharing.

I és que és innegable. La preocupació per la sostenibilitat i la demanda de serveis de carsharing creixen de manera paral·lela a Barcelona. La prova és que cada vegada proliferen més aquest tipus de serveis: “Fins ara els increments anuals han oscil·lat entre un 10-15%. Segurament la demanda creixeria més si s'adoptés el model free float, com a Madrid, en el qual els cotxes estan aparcats pel carrer, sense estacionaments base. Però no és un model que volguem, ni ens interessi, ni tan sols el compartim. Nosaltres entenem que els cotxes han d'estar aparcats en els seus pàrquings, i que l'espai al carrer és per als vianants o per a circular, però no per a tenir cotxes estacionats. A més, propícia desplaçaments innecessaris. Afortunadament, és un model que Barcelona de moment no vol aplicar, i ho fa amb molta sensatesa. Nosaltres apostem pel model de bases, i li aportem un valor diferencial que és l'ús exclusiu de vehicle elèctric, que ara per ara, no ofereix cap altra empresa a la ciutat.”.

Quant als beneficis que el lloguer flexible de vehicles elèctrics aportarà a Barcelona, Francesc Costa té clar que “aportarà beneficis a les persones i a la ciutat. El primer i més important és la no contaminació. En segon lloc, és que qualsevol cotxe compartit elimina altres cotxes, de manera que hi ha menys vehicles al carrer. També es fa un consum molt inferior de materials a nivell de medi ambient, es consumeix menys matèria per cotxe per a construir, amortitzar. I per a l'usuari que usa poc el cotxe suposa un estalvi, que perfectament pot oscil·lar entre els 3000 i 4000€ a l'any”.

I afegeix: “del 100% dels usuaris, un 35% afirma que es compraria un cotxe elèctric. És molt més còmode, contamina menys, fa menys soroll. El problema és que és més car. L'usuari troba com a frens el preu i, en segon lloc, els punts de càrrega. Sobre aquest tema els nostres cotxes tenen una autonomia de 250-280km, que dóna bastant marge. I si es desitja realitzar un recorregut més llarg, és necessari recarregar. Ara just estem treballant per a implantar dins de la nostra web un espai de recàrrega perquè l'usuari pugui sortir sabent que pot recarregar tranquil·lament si el necessita. Un servei que estarà inclòs dins del preu del lloguer.

El lloguer dels vehicles elèctrics es podrà realitzar a través de l'APP que gestiona MEC electric carsharing i que permet, d'una manera ràpida i senzilla, reservar un dels cotxes de la flota realitzant una cerca per proximitat de base i franja horària, i realitzar el pagament una vegada finalitzat el servei.

Quant al preu, Costa assegura que “el cost resulta més rendible per a l'usuari que altres models de carsharing ja que l'usuari des del principi coneix l'import exacte que haurà de pagar. Un import que es correspon amb una tarifa fixa de preu per hora, sense sorpreses. A més, hi ha paquets d'hores que suposen un avantatge”.

El servei de carsharing elèctric gestionat per l'empresa MEC electric carsharing ja està en marxa, a la disposició dels usuaris interessats a optimitzar els seus desplaçaments per la ciutat d'una manera sostenible i respectuosa amb el medi ambient. 

* Donada l'actual situació de crisi sanitària provocada pel COVID’19 l'empresa MEC electric carsharing duu a terme una desinfecció diària amb màquines d'ozó de cadascun dels seus vehicles, i proveeix cada cotxe de kits d'higiene, per a garantir desplaçaments segurs als seus usuaris.

Aquest bloc està trencat o falta. Pot ser que falti contingut o heu d'habilitar el mòdul original.
Aquest bloc està trencat o falta. Pot ser que falti contingut o heu d'habilitar el mòdul original.